Naar de inhoud
Case study

Een slimmer payroll platform

Payrolling speelt een cruciale rol in het succes van een bedrijf, en toch kan het een complex terrein zijn om te doorkruisen.

Payroller hero
Payroller logo

Context

Payrolling speelt een cruciale rol in het succes van een bedrijf, en toch kan het een complex terrein zijn om te doorkruisen.

Samen met het Payroller-team zagen we het Payroller-platform als een oplossing die administratieve taken zou automatiseren en als een betrouwbare persoonlijke assistent zou dienen. En dit alles met rekening houdende met de overheidsvoorschriften rond tewerkstelling.

Sinds 2016 heeft het Lunar team, nu onderdeel van Codana, zich toegelegd op de ontwikkeling en continue verbetering van het Payroller platform.
Wat begon als een MVP-versie van dit platform is na verloop van tijd uitgegroeid tot een volwassen en schaalbaar payrolling systeem en een opmerkelijke speler in het HR-tech ecosysteem.

Het salarisproces digitaliseren en automatiseren

We zijn op een missie gegaan om elke stap van de customer journey te begrijpen. Ons team stelde belangrijke vragen om te bepalen welke de minimale hoeveelheid van gegevens nodig is voor een nauwkeurige werkgelegenheidsaangifte. Die nieuwsgierigheid hielp ons ook om het aanmelden van werknemers en het beheer van gegevens te vereenvoudigen. Daarnaast maakte het mogelijk om het registratieproces bij de overheid zo eenvoudig mogelijk te maken.

Payroller1

Slimmer platform en automatisering

Onze huidige focus ligt op het nog slimmer maken van het Payroller platform door taken te automatiseren en te voorspellen. Ons team wil de gebruikerservaring en efficiëntie verbeteren door processen te stroomlijnen en gebruik te maken van automatisering.
Het uiteindelijke doel? Het minimaliseren van de tijd die gebruikers doorbrengen op het platform. Onze toewijding aan continue verbetering sluit aan bij onze missie om de werkdruk voor gebruikers te verminderen door middel van een steeds geavanceerder platform.

Payroller2

Belangrijkste kenmerken

Het Payroller-platform biedt essentiële functies voor zowel bedrijfseigenaren als hun werknemers. Eigenaren kunnen hun bedrijf registreren, juridisch bindende contracten opstellen, de reikwijdte van het werk voor tijdelijk personeel definiëren en de personeelsplanning beheren. Werknemers kunnen zich eenvoudig registreren en toegang krijgen tot hun accounts, contractdetails bekijken, prestaties controleren en loonstrookjes en belastingformulieren inzien. Payroller heeft ook een naadloze integratie met de Dimona API van de Belgische overheid. Dit maakt real-time registratie van arbeidscontracten en aangiftes mogelijk. Tot slot maakt digitale contractondertekening via InterimSign tijdrovende persoonlijke afspraken overbodig.

Payroller3

Samenwerking & schaalbaarheid

We hebben nauw samengewerkt met het Payroller-team om een schaalbaar platform te bouwen dat wekelijks duizenden contracten kan verwerken. Op continue basis zorgen we ervoor dat we voldoen aan de actuele regelgeving. Dit alles terwijl we nieuwe functies ontwikkelen die de last van tijdrovende administratieve taken voor bedrijven van alle groottes verlichten. Het platform dat we hebben gebouwd is een waardevol, tijdbesparend hulpmiddel geworden voor honderden eigenaren van kleine bedrijven en HR-professionals.

Dankzij het inzetten op automatisatie kunnen wij een competitief hoog aantal contracten verwerken met een minimum aan kosten.

Nicolas Moerman

Zaakvoerder Payroller

Op zoek naar een partner?

Deze case benadrukt onze expertise in het ontwikkelen van maatwerkoplossingen die voldoen aan de specifieke behoeften van organisaties, ongeacht de complexiteit of deadline. Heeft u een vergelijkbare uitdaging of bent u op zoek naar een partner die uw digitale transformatie kan realiseren? Neem contact met ons op en we bespreken graag hoe we uw visie kunnen ondersteunen.