Telenet

B2B & B2C

We kunnen de tool in twee grote onderdelen opsplitsen. Zo hebben we het gedeelte voor B2C en het gedeelte voor B2B.

Hierbij was het belangrijk dat elk van beide toch hun eigen look and feel hebben, zonder dat de werking anders werd. Aangezien Telenet één van de grootste aanbieders is van digitale televisie, breedband-internet, vaste telefonie en mobiele telefonie werd het voor ons belangrijk om een toekomstgerichte informatiestructuur te maken binnen de huidige tool. Dit was nodig omwille dat BASE en Telenet in één tool moesten verwerkt worden.

Design & Layout componenten

Telenet vernieuwt regelmatig de look and feel van haar producten. Onze oplossing voor deze use-case was het gebruik maken van templates die zouden functioneren als componenten. Deze templates zouden ons toelaten om het uitzicht te bepalen door gebruik te maken van verschillende configuraties. 

Op deze manier kunnen we makkelijk een verschillende look and feel aanbieden door het toevoegen van bepaalde classes en daarnaast ook controle hebben over alle extra's die al dan niet in deze componenten zouden moeten komen. 

Javascript en Symfony

We kozen voor het PHP framework Symfony om een solide basis te hebben qua gebruikers- en configuratiebeheer. Dit gaf ons de mogelijkheid om een flexibel back-end systeem te hebben waar wijzigingen aan prijzen, pakketten en promo’s snel doorgevoerd kunnen worden. Op deze basis werkten we een klikbare layout uit die aangestuurd wordt door javascript.

PDF genereren met AthenaPDF

In de tool is het genereren van PDF’s een belangrijke en veelgebruikte feature. Daarom gingen we op zoek naar een stabiele tool die makkelijk te implementeren was. Zo kwamen we uit bij AthenaPDF, een dockerized oplossing die exact doet wat wij nodig hadden: HTML omzetten naar een downloadbare PDF.

Lead generation & configuratiebeheer

Binnen het Telenet gedeelte is het ook belangrijk om statistieken te kunnen bekijken op basis van samengestelde configuraties. Om dit aan te bieden, houden we de gegevens van elke samengestelde configuratie bij in onze database. Beheerders kunnen in de backoffice eenvoudig nagaan hoeveel, wanneer en voor welk type (B2C/B2B) er configuraties gegenereerd werden. Daarnaast is het mogelijk om lead opvolging van de configuraties te doen. Werd een configuratie tijdens het winkelbezoek als "op te volgen" gemarkeerd, maar is de klant inmiddels overgegaan tot aankoop, dan kan dit ook zo aangegeven worden op de desbetreffende configuratie. Zo hebben de beheerders een krachtige tool om lead generation op te volgen en sales conversie te verhogen!

Tevens is het mogelijk om de configuratie te exporteren naar een CSV-bestand om er daarna eventueel uitgebreidere analyses op te doen of om deze data te gebruiken in andere tools. 

Base logo

BASE

Voor de BASE sales app is het belangrijk om de klanten in de winkel op een overzichtelijke manier te tonen welke mogelijkheden er bestaan qua abonnementen, formules, en prepaidkaarten en dit zowel voor particulieren als voor zelfstandigen. 

Via een stapsgewijze interface kan je samen met de shopmedewerker je abonnement samenstellen, vergelijkbaar met de Telenet interface. 

 

telenet

Om dit op een optimale manier te laten verlopen zit er ook een “best fit calculator” in de tool verwerkt.

De klant geeft aan hoeveel data en belminuten hij nodig heeft, achterliggend wordt er een berekening gemaakt en vervolgens duidt de calculator het meest geschikte abonnement aan. In de verdere stappen heb je de mogelijkheid om je abonnement uit te breiden met opties als “data en belminuten in het buitenland”, een “Spotify account” en zoveel meer. Jouw samengestelde product wordt dan verzameld in een handig overzicht dat je vervolgens in PDF kan laten omzetten of dat naar de klant gemaild kan worden.

Naast het samenstellen van hun abonnement- of prepaidpakket, kunnen klanten ook een smartphone met eventuele korting selecteren. Deze producten zijn steeds up-to-date dankzij een dagelijkse import, waarbij we alle recente vernieuwingen en data automatisch opnemen in deze sales tool. Zo hoeft BASE geen data op meerdere plaatsen te gaan aanpassen.

Interesse in deze case? Kom eens praten, we geven je graag advies. Laat hieronder je gegevens achter en we bellen je graag terug.